‘Jak Cię widzą tak Cię piszą’. Co jednak w sytuacji, gdy właśnie z tą widocznością jest problem? Pandemia i to, co dzieje się po jej oficjalnym zakończeniu, pokazuje, że Internet ma ogromny potencjał. Podczas kwarantanny, bez możliwości wychodzenia na zakupy, sprzedaż e-commerce zyskała na wartości. Zamówienia przez sklepy internetowe dla wielu osób stały się wręcz nałogiem i jedyną rozrywką. Popularność tej formy prowadzenia działalności nieustannie wzrasta. Użytkownicy Internetu, potrafią spędzać w sieci już nie tylko minuty, ale i godziny. Dlatego też marketing internetowy stał się podstawową formą aktywności, bez której marka wręcz nie ma szans zaistnieć. Co zrobić, by firma była widoczna w Internecie? Jakie są realne korzyści marketingu internetowego?
Czym jest marketing internetowy?
Marketing internetowy to po prostu zestaw aktywności realizowanych przez firmy w Internecie. Dzięki wybranym narzędziom i metodologii, udaje im się dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli ich określonej grupy odbiorców. To, co należy podkreślić to fakt, że marketing online nigdy nie jest przypadkowy. Wybrane formy działania marki w sieci, powinny być dostosowane do jej potrzeb, tak by czerpać realne korzyści z reklamy internetowej. E-marketing jest też przy tym dużo tańszym rozwiązaniem w porównaniu z kampanią tradycyjną. Formy marketingu internetowego mogą przybierać różne zasięgi, co gwarantuje dotarcie do konkretnej grupy docelowej.
Content marketing, social media marketing czy Google Ads – które narzędzie promocyjne wybrać?
Strony internetowe nie są gwarantem widoczności marki w sieci. By klient miał szansę je zobaczyć, musi najpierw na nie trafić. I o to właśnie chodzi w marketingu internetowym. Jego zadaniem jest stworzenie indywidualnej ścieżki dotarcia odbiorcy na adres strony internetowej marki. Przedsiębiorcy mają spory wybór jeśli chodzi o rodzaje marketingu internetowego. Nie zostają jednak z tym zadaniem sami. Mogą liczyć na specjalistyczną opiekę, którą świadczy m.in. agencja marketingu internetowego Funkymedia. W ramach kompleksowej obsługi, podejmują współpracę z zakresu content marketingu, reklamy Google Ads czy aktywność w mediach społecznościowych. Reklama internetowa wbrew pozorom wcale nie jest prosta w realizacji. By wygenerować odpowiednie zasięgi, a przede wszystkim dotrzeć do potencjalnego odbiorcy, niezbędna jest odpowiednia wiedza oraz doświadczenie. Warto więc zaufać w tym zakresie agencjom od lat specjalizującym się w marketingu online.
Dlaczego warto oprzeć strategię marketingową firmy na marketingu internetowym?
Zasadnicza różnica między marketingiem internetowym, a tradycyjnymi metodami promocji jest taka, że tym pierwszym można swobodnie sterować. Kampanie online mogą być korygowane w czasie. Decydując się np. na video marketing, marketing wirusowy czy influencer marketing, po realizacji kilku etapów, można wrócić do założeń i celu kampanii, a następnie dokonać odpowiedniej zmiany. Działania online dają marketingowcom komfort bieżącej kontroli postępu promocji. Dodatkowo biorąc pod uwagę zasięgi jakie generują media społecznościowe, ta forma reklamy zapewni marce dotarcie bezpośrednio do tej grupy docelowej, na której jej zależy.
Marketing internetowy to aktualnie jeden z najlepszych kanałów promocji marki. ‘Jeśli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz’. Tekst, który jeszcze kilkanaście lat temu nie był przekonujący dla wszystkich, w tej chwili jest wręcz hasłem przewodnim tych firm, które nie chcą zostawać w tyle, a znaleźć swoje miejsce w percepcji klientów.