Przypuśćmy, że jesteś właścicielem strony internetowej, sklepu internetowego czy bloga (na przykład o tematyce parentingowej czy lifestylowej). Wszystkie zamieszczane przez ciebie artykuły i produkty mają według ciebie bardzo dobry opis, ale nie przekłada się to absolutnie na wzrost wskaźnika odwiedzin twojego portalu. Zastanawiasz się co z tym fantem zrobić. Zastanawiasz się czy to już czas, by zapłacić za reklamę. A czy pomyślałeś/pomyślałaś o czymś takim jak pozycjonowanie lokalne? Musisz zastanowić się przede wszystkim do kogo chcesz redagować swoje teksty na stronie internetowej czy sprzedaż produktów w sklepie internetowej.
Najprawdopodobniej najłatwiej będzie skierować swoje usługi do lokalnych mieszkańców. Jeśli jesteś z województwa kujawsko-pomorskiego, to pomyśl o mieszkańcach dużych miast, takich jak Grudziądz czy Inowrocław. Zdefiniuj swoje pozycjonowanie lokalne produktów czy usług. Jeśli masz z tym problem – wybierz się do specjalisty, on na pewno pomoże. Najlepiej jeśli ten specjalista pochodziłby z twojego regionu (np. z miasta Grudziądz czy Inowrocław), bo zna on lokalny rynek i wie jak ustawić odpowiednie pozycjonowanie twojej strony internetowej czy sklepu internetowego.